חולמים על חופשה קרירה עם שילוב של המון אדרנלין? מה שאתם צריכים זו חופשה בצפון, רצוי עם פעילות אקסטרים.

אז איך תתכננו את השילוב בין השנים כך שתרוויחו את כל העולמות? לפניכם, טיפים לתכנון חופשה אקסטרימית בצפון.

 

אתגרים, פינוקים ומה שביניהם

הקיץ בעיצומו וזה הזמן הטוב ביותר לחפש פתרונות קרירים לחופשה מהנה. אם אתם חובבי אתגרים ופעילות שתשטוף אתכם באדרנלין, תוכלו לתכנן חופשה שכולה אקסטרים, וליהנות גם מקרירות של צמחייה מוצלת, ממים מרעננים ופינוק איכותי של צימר או מלון בוטיק מפנק בצפון הירוק.

לפני שמזמינים מקום, חשוב להיערך מראש לחופשה, במיוחד אם הדגש הוא על פעילות אקסטרים.

ראשית חשוב לתאם ציפיות בין כל משתתפי החופשה ולוודא שהפעילות שתבחרו מתאימה לכולם. האם זו חופשה משפחתית עם ילדים? האם הם יוכלו להשתתף בכל הפעילויות?

אם הכיוון הוא למשל סיורי טרקטורונים בשטח, האם יש הגבלת גיל או שניתן לצרף גם את הדור הצעיר? את הדברים הללו יש לברר מראש.

אפשר לתכנן חופשה שתהיה מחולקת למספר ימי פעילות אתגרית, והשאר לפעילות מתונה יותר, כמו סיורים רגליים, טבילה בנחלים והתפנקות בצימרים מקומיים או במלונות בוטיק היפים של צפון הארץ.

 

כל הנחלים מובילים צפונה

הדגש הוא על הצפון מאחר והוא מציע, במיוחד בקיץ הרותח, פינות חמד מוצלות רבות, נחלים זורמים וכמובן את נהר הירדן בו ניתן ליהנות משייט קופצני, אתגרי ורטוב מאד.

במידה ואתם רוצים להרגיש את השטח גם בלילה, תוכלו ללון בקמפינג בתנאי שטח מושלמים, באחד החניונים המוסדרים שמותאמים במיוחד לטיולי מחנאות, כאשר בחלקם יש גם מקלחות, חיבור לחשמל ועמדות להכנת מנגל.

אז אתם יודעים מי מצרף לחופשה, בדקתם שישנן פעילויות בהן יכולה להשתתף כל המשפחה, ותכננתם שילוב של פעילות אקסטרים יחד עם פינוקים בג'קוזי של המלון או הצימר.

עכשיו נותר, בגלל האופי המיוחד של החופשה, להיערך גם בנושא האריזות והציוד הנדרש לחופשה שכזו.

 

מה לוקחים

אז מה צריך לקחת לחופשת אקסטרים? אי אפשר שלא להתחיל בדברים ההכרחיים כדי לשרוד את מזג האוויר החם. זכרו שגם אם אתם שטים בקיאק, חלקים בגוף עדיין חשופים לשמש הקופחת, וגם אם אתם נרטבים מדי פעם, המים לא מגנים עליכם מפניה.

אם כן, דבר ראשון שנכנס לתרמיל או למזוודה הוא מקדם הגנה, ולצידו כובע, משקפי שמש ואפילו חולצה ללבוש מעל בגד הים, בימים לוהטים במיוחד.

אם הכיוון הוא טיול שטח בטרקטורונים, פעילות מהנה לכל דבר, חשוב לזכור שענני האבק יכולים להיות גבוהים מאד. לכן, המון בגדים להחלפה, הרבה מים ובגדים נקיים לשימוש לאחר הפעילות.

אם התכנון הוא קמפינג, נדרש הציוד המתאים, ומומלץ לוודא מראש אם ניתן לשכור אוהל ומזרונים כדי שלא תסחבו אוהלים מהבית.

בדקו גם אם יש מקום לאחסון מזון במקררי המקום, אם יש קרח במקום וכל מה שתוכלו להמנע מלהביא איתכם.

קיץ פירושו גם יתושים וזבובים, ובמילים אחרות, ספריי נגד יתושים או משחה למריחה על כל הגוף, ואם בכל זאת הצלחתם להיעקץ, משחה ולהרגעת המקום.

חשוב לזכור שמדובר בפעילות אקסטרים שם יש סיכוי לחבלות ופציעות, לכן חשוב לדאוג לתיק עזרה ראשונה וכמובן, במקרה הצורך, הזעיקו מייד רופא למקום. בעלי ביטוח בריאות פרטי, ודאו שהפוליסה שלכם בתוקף.

שתיית מים מרובה נדרשת בכל זמן ובכל מצב, ובחופשת אקסטרים יש לה חשיבות גבוהה עוד יותר. הלב דופק, האדרנלין זורם ואולי לא תרגישו שאתם צמאים. שתו, והרבה.

והכי חשוב - שתהיה חופשה נהדרת.

Tags: