ישנה חשיבות גדולה בהוצאת העובדים לימי גיבוש, המשולבים בפעילויות מהנות, שמיועדות לגבש את העובדים ואת המנהלים. לפני בחירת פעילות, מומלץ לשאול לגביה את העובדים, על מנת להתאים אותה, עד כמה שאפשר, לסגנון המועדף עליהם. לפניכם, סקירה קצרה של פעילויות נבחרות ופופולאריות, המומלצות במיוחד לקבוצות של עובדים.

טיול טרקטורונים

ניתן לקיים טיול כזה כמעט בכל הארץ ולרוב במשך כל השנה, החל מאזור הצפון ועד הדרום. הטיול כולל מסלולים שונים ונבחרים והעובדים יכולים להתנסות בנהיגת שטח כיפית, שתעלה את רמות האדרנלין ורק תגרום להם להנאה ולחוויה בלתי נשכחת. מדובר על פעילות המשלבת גם צפייה בנופי טבע מדהימים וגם ספורט. הפעילות מסייעת להעלאת הביטחון העצמי ומסייעת לשחרור לחצים ומתח אצל העובדים.

ניווט ספורטיבי

בתחילת הפעילות, העובדים יקבלו הדרכה על עולם הניווט ויתחלקו למספר קבוצות ויתחרו ביניהן, כאשר עליהן לפתור חידות בכל נקודת ציון, שנמצאת במסלול. גם כאן, הפעילות משלבת ספורט ונופים יפים והיא יכולה להתקיים בכל הארץ. ניתן לבחור מסלולים שונים, על פי דרגות קושי ועל פי היכולות הפיזיות של העובדים. ניווט ספורטיבי מפתח אצל העובדים, יכולות אסטרטגיות ועבודת צוות.

פיינטבול

משחק הפיינטבול כולל בתוכו שימוש בשני משחקי ילדות שכולנו מכירים – מחבואים ותפוס את הדגל. במשחק זה, העובדים מתחלקים לשתי קבוצות, כאשר המטרה העיקרית של כל קבוצה, היא לקחת את הדגל של הקבוצה השנייה. על מנת להגיע לדגל, יש להוציא כמה שיותר שחקנים מהקבוצה השנייה ולשם כך, משמש רובה הפיינטבול. באמצעות כדורי צבע שנורים מתוכו, מסמנים את היריבים. המשחק עצמו מלהיב ומהנה וגם הוא עובד על פיתוח החשיבה האסטרטגית והעלאת הביטחון של העובדים.  

פעילויות גיבוש נוספות שניתן לשלב עם הפעילויות שהוזכרו לעיל

במידה ורוצים לשלב פעילויות נוספות ביום הגיבוש, כך שיאזנו את פעילויות האקסטרים, ניתן גם לשלב פעילויות רגועות יותר כמו, סדנת בישול או סדנה לשחרור לחצים. בסדנת בישול (יכולה להיות מהמטבח הבשרי, החלבי, הצמחוני ואפילו הטבעוני), העובדים מתחלקים גם לקבוצות, כאשר כל קבוצה ממונה על הכנת חלק מסוים בארוחה. הפעילות הזאת מגבשת בין העובדים ומוציאה המון רגעים של צחוק והנאה. במידה ובוחרים בפעילות השנייה, אפשר להיות סמוכים ובטוחים, שרמות הלחץ ומתח המצטברות אצל העובדים, ירדו משמעותית. שכן בסדנה זו, מבוצעת תרפיה באמצעות מוסיקה או צחוק.

שורה תחתונה

לפני שאתם סוגרים עם ספק כלשהו, רצוי קודם לבדוק עליו המלצות וחוות דעת (אפשר לעשות זאת, על ידי כניסה לדף הפייסבוק של החברה או לאתר האינטרנט שלה). אם מצאתם מספר ספקים מומלצים, בדקו גם את המחירים שהם מבקשים. בקשו לקבל הצעת מחיר מפורטת למייל שלכם. במידה ואתם רוצים לסגור עם ספק מסוים, שריינו את התאריך כמה שיותר מוקדם. כך גם אתם תוכלו להערך בהתאם וגם הספק. 

Tags: