כל מי שקשור למחלקת משאבי אנוש או רווחת העובד בכל ארגון ומקום עבודה יודע שניתנת חשיבות גבוהה מאד לנושא של גיבוש לעובדי ויצירת הווי חברתי בעבודה. הווי זה חשוב על מנת ליצור קשרי חברות והכרות מעמיקה בין העובדים מתוך הבנה והנחה שיחסים אלה גם יביאו איתם סביבת עבודה נעימה. כאשר העובדים יחושו בנוח זה בנוכחות זה - גם יעבדו בצורה יעילה ונעימה יותר וכאשר האווירה תהיה טובה תושגנה תוצאות טובות יותר והיעילות ופוריות העבודה תהיינה גבוהות יותר.

התחום של ספורט אתגרי תמיד היה ועודנו אחת האפשרויות המתאימות והמבוקשות ביותר לימי גיבוש מכל הסוגים. אם בעבר טיולי ג'יפים היו ניתנים לבחירה אך ורק על ידי נהיגה של מדריך או נהג מוסמך - הרי שטיולי רייזרים יכולים להתבצע בנהיגה עצמית של העובדים וכך הופכת החוויה לנעימה ומיוחדת הרבה יותר. כיום ניתן למצוא אפשרות זו של טיולי רייזרים לא רק כימי גיבוש והווי לעובדים אלא גם כאטרקציה לימי הולדת, ימי נישואין או עבור כל אירוע שחשוב שיותיר רושם בקרב מי שחוגג אותו.

פעילות גיבוש לעובדים בטבע

ישראל מלאה בחלקי ארץ שונים זה מזה הן בתנאי השטח שלהם והן בנופים המוצעים. הרי הגליל מספקים תפאורה שונה מזו של הנגב ומדרונות ההרים לא דומים לרושם שמותיר נוף הכרמל והים. כאשר מנצלים את ההזדמנות ויוצאים אל הטבע ברכבי שטח - חשים את החול והבוץ, נוהגים קרוב אל הכביש ומגיעים אל מקומות שלא ניתן להגיע אליהם ללא כלי רכב ייעודיים - או אז אפשר להתחבר לטבע באופן מלא ומושלם, להיות קרובים לאדמה ולבריאה ולהיטען בכוחות מחודשים לקראת החזרה לשגרה ולחיי היומיום, העבודה והמשפחה.

זו הסיבה שכיום ישנו ביקוש הולך וגובר לארגון והפקת אירועים בטבע - אירועים מכל הסוגים. אנשים רוצים ומעדיפים להתמזג עם הצמחייה והאדמה, רוצים תפאורה טבעית וירוקה ולא רוצים להיסגר, ביחד עם אורחים או מוזמנים בין כמה קירות באופן המנתק לגמרי את הקשר עם החלק החיצוני ועם חלקת הטבע הקרובה.

פעילות גיבוש לעובדים המשלבת טיולי שטח בכלי רכב המתאימים למסלולים מיוחדים ונדירים היא פעילות שמתאימה באופן מושלם ומגבשת בצורה בלתי רגילה. אי אפשר שלא ליהנות בסוג פעילות שכזה ולצפות לאירוע דומה בפעם הבאה. פעילות גיבוש מהנה המתקיימת מחוץ למשרד משאירה בקרב העובדים טעם של עוד ואין עוררין על כך שהעובדים ימשיכו לדבר על ההנאה בפעילות גם לאחר שתסתיים.

Tags: